Проект "Садочок - простір дружній до дитини"

Партнери проекту.

/Files/images/100x100.png/Files/images/autta_1.gif /Files/images/EU-Logo.jpg /Files/images/Mon_2.jpg /Files/images/UNISEF_1.jpeg /Files/images/img_200.png/Files/images/img_40.png/Files/images/img_9.png

23.02. 2017 року завершився дводенний тренінг по підготовці вихователів-методистів та вихователів ДНЗ в межах проекту «Садочок – простір дружній до дитини». Тренери - Нечай Олена Миколаївна (завідувач Комсомольського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 37 «Колосок» Комсомольської селищної ради Зміївського району Харківської області) та Трофимова Олена Вікторівна (вихователь дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 55 Харківської міської ради) в доступній формі надали теоретичні знання та практичні навички роботи з дітьми, батьками та педагогами щодо розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років. Всі учасники тренінгу відзначили високий рівень організації та проведення тренінгу.

/Files/images/16807118_716303531882665_6940473893763876864_n.jpg

Коротка інформація про проект ЮНІСЕФ

«Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході України»

Контекст

У 2016-2017рр. ЮНІСЕФ реалізує проект «Сприяння соціальної згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході України». Один з компонентів проекту спрямовано на підтримку якісної дошкільної освіти у п’яти східних областях України: Дніпропетровській, Харківській, Запорізькій, Донецькій та Луганській.

Війна та криза, які тривають в Україні, призводять до переміщення великої кількості людей всередині країни та загострення соціальних і економічних проблем. Вплив кризи найсильніше проявляється у східних областях, особливо у Донецькій та Луганській, а також у Харківській, Дніпропетровській, Запорізькій областях та в усій Україні. В Україні майже не сформована культура діалогу між батьками та адміністрацією і вихователями дитячих садочків. Ця ситуація, особливо у поєднанні з підвищенням рівня домашнього насильства, зловживання наркотичними речовинами та загострення інших соціально-економічних проблем, пов’язаних з кризою, суттєво позначається на спроможності дитячих садочків працювати з проблемами, які постають перед дітьми.

Якісна дошкільна освіта

Проект «Садочок-простір дружний до дитини» сприятиме підвищенню рівня знань та навичок співробітників дитячих садочків, підвищенню обізнаності батьків із важливістю різних складових раннього розвитку дітей та поліпшенню діалогу між батьками та вихователями і адміністрацією дитячих садочків. Загальна мета цієї діяльності – посилити загальну життєздатність суспільства. Протягом грудня 2016р. – квітня 2017р. Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» спільно з Києво-Могилянською академією проведуть низку тренінгів для розбудови життєвих навичок вихователів дитячих садків та батьків для створення емоційно безпечного і комфортного інклюзивного середовища для навчання. Це дозволить забезпечити умови для створення спільноти дітей, де кожного і кожну поважають і цінують, де панує позитивне ставлення до відмінностей та атмосфера взаємної підтримки.

Вихователі та адміністрація дитячих садочків матимуть кращі навички щодо дружнього до дитини та інклюзивного навчання, у тому числі щодо розвитку позитивної самооцінки, навчання дітей, як виражати свої почуття, справлятися зі стресом та емоціями, важливості самостійної гри, вирішенню конфліктів та протидії цькуванню. Навчальні заняття для батьків допоможуть поліпшити їхні життєві навички щодо позитивної комунікації з дітьми, діалогу та залучення, а також взаємодії з дитячими садочками.

Загальна мета проекту – розвинути компетенції вихователів дитячих садочків у п’яти областях України, щоб вони могли розвивати описані вище навички у дітей. Проект буде проводитися одночасно із роботою з ремонту дитячих садочків, яку ЮНІСЕФ проводить у цільових навчальних закладах у населених пунктах, які найбільше постраждали від конфлікту.

Залучення представників місцевих управлінь освіти, інститутів підвищення кваліфікації та педагогічних ВНЗ у цих областях дозволить забезпечити подальшу методичну підтримку для вихователів дитсадків, а також сприятиме розповсюдженню найкращих практик в областях.

Основні завдання

Семінари для вихователів та адміністрації дитячих садочків, представників місцевих управлінь освіти та інститутів підвищення кваліфікації у Дніпропетровській, Харківській, Запорізькій, Донецькій та Луганській областях:

· 2600 вихователів з 804 дитячих садочків пройшли навчання для використання найкращих практик інклюзивної освіти під час роботи з 3–5-річними дітьми;

· Підготовлено 57 національних тренерів, які будуть проводити 2-денні тренінги для вихователів дитсадків;

· Щонайменше 20 представників місцевих управлінь освіти та інститутів підвищення кваліфікації зможуть надавати методичну підтримку вихователям дитсадків та сприяти розповсюдженню найкращих практик в областях.

Мета навчально-практичного семінару: створення безпечного інклюзивного середовища в дитячому колективі шляхом розвитку життєвих навичок, які сприяють розвитку спільноти, розумінню і цінуванню багатоманітності, толерантного ставлення до відмінностей, попередження проявів упереджень і дискримінації.

Ляльки з особистими історіями(ляльки - персони):методика соціального та психологічного розвитку дитини

Що таке «ляльки-персони»?

/Files/images/Рисунок.jpg

Ляльки-персони - це не іграшки для дітей, а інструмент для педагога. Для кожної ляльки створюють її особисту індивідуальністю (ідентичність), закріплюють за нею певну історію життя, наділяють особистісними рисами, родиною і культурним походженням, уподобаннями, страхами та здібностями.

Лялька «приходить» у гості до дітей (в групу), коли вони збираються в колі для спільної розмови, і педагог розповідає їм про щасливі й не дуже радісні історії, які з нею сталися. «Марійці 5 років, і вона рада з вами познайомитися. Нещодавно в неї з'явився маленький братик і вона хвилюється, що батьки будуть любити його більше, ніж її...». «Сергійкові 6 років. Він повненький і дуже переживає, що інші діти не приймають його у гру.... ».

Ляльки-персони - це практична методика, яка сприяє психологічному розвитку малюків, виховує емпатію і допомагає організувати розмову серед дітей про складні питання розмаїття та інклюзії.

Методика використання ляльок-персон набула значного поширення у педагогічній практиці багатьох країн, зокрема Великій Британії, Австралії, Сполучених Штатах Америки, Нідерландах, Ісландії та Німеччині, а також у Південній Африці. Ця методика наразі успішно поширюється в освітніх закладах України.

Ляльки та їхні історії допомагають дитині краще усвідомити власну індивідуальність, навчитися позитивно сприймати себе, свою культуру, соціальне походження, сімейні обставини та, водночас, навчитися поважати, цінувати і пізнавати культуру, соціальну приналежність та сімейні обставини інших.

Використання розмаїтого набору ляльок, які відображають особливості дітей групи, а також дітей поза нею, сприяє вихованню поважного ставлення до різних способів життя, культур, мов і здібностей, а також формуванню й усвідомленню їхньої унікальності й цінності кожного.

Ляльки та історії, які вони «розповідають», - це ефективна інноваційна педагогічна методика, що дає змогу в комфортний і незагрозливий спосіб усувати упередження і дискримінаційну поведінку. Ляльки допомагають долати ексклюзію, підтримують тих, хто потерпає від неї, та дають змогу кожній дитини почуватися частиною колективу. Ці персонажі та їхні історії виховують у малюків відчуття справедливості, допомагають розвинути здатність співчувати, слухати інших і вчитися в них; усвідомити те, що ексклюзія та несправедливість завдають болю, і зрозуміти, як їхня власна поведінка впливає на інших людей. Під час спілкування з лялькою діти набувають чимало необхідних життєвих навичок для того, щоб постояти за себе та інших у різних обставинах, а також впевненості, коли доводиться стикатися з несправедливістю та упередженістю.

Ляльки несуть позитивні посили, наприклад, про інвалідність чи життя з ВІЛ та СНІД, але без повчання і рутинних настанов. Можна обговорювати складні питання, з якими вони стикаються, в тому числі расизм, насильство та глузування, проблеми людей з ВІЛ і СНІД. Ляльки допомагають дитині почуватися достатньо захищеною, аби висловлювати власні почуття та ділитися гнітючими переживаннями. Ця методика дає дитині розуміння, що й інші люди також переживають щось подібне і що цими переживаннями можна ділитися. Поступово у дітей поповнюється словниковий запас, вони опановують і починають користуватися словами, що описують почуття ляльок та їхні власні емоції.

Під час роботи з ляльками-персонами діти на практиці вдосконалюють навички вирішення проблемних ситуацій, оцінюють різні варіанти їх залагодження й обирають ті, які найімовірніше приведуть до успіху. Мета полягає в тому, щоб навчити малечу переносити досвід і навички, засвоєні під час взаємодії з ляльками, на реальні ситуації їхнього повсякденного життя.

ЩО ТАКЕ РАНКОВА ЗУСТРІЧ

/Files/images/58266240.jpg

Піклування один про одного, відчуття емоційної безпеки, яка потрібна для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям - це саме ті якості, що відображають сутність ранкової зустрічі.

Ранкова зустріч - це зустріч на початку дня всієї групи дітей з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання цього дня.

Ранкова зустріч - це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності групи, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 20-25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у дитячому садку чи початковій школі.

Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів.

1) Вітання - перший компонент ранкової зустрічі. Діти збираються в коло разом зі своєю вихователькою. Усі діти вітаються і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім'я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі - обмін інформацією.

2) Обмін інформацією - другий компонент ранкової зустрічі. Діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити і слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а дитина, яка повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.

3) Групове заняття - третій компонент ранкової зустрічі, що розпочинається після спокійного періоду обмірковування інформації. У групі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва та кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок в учасників. Такі групові заняття, здебільшого, пов'язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у групі/класі.

4) Щоденні новини - завершальний елемент ранкової зустрічі. Це оголошення письмової об'яви, яка щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих здібностей. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізують початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

Такі заняття дають дітям змогу розвивати різноманітні соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток кожної дитини. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає надзвичайні результати як у спільноті групи чи класу, так і поза їх межами. Педагоги відповідають за проведення ранкової зустрічі та моделювання демократичної поведінки.


Документи щодо проекту дивитись в меню Файловий архів.
Фотозвіт дивитись в меню Фотоальбоми
Кiлькiсть переглядiв: 799